> dan sonra doldur beni

26 Ağustos 2011 Cuma

Van Kahvaltısı

Şirket arkadaşlarım sayesinde çok duymuştum bu kahvaltının ne kadar meşhur olduğunu.
Sonunda ramazan öncesi kahvaltı ziyafeti çekmek içim soluğu Kızıltoprak'ta bulunan Van Kahvaltı Sofrasında aldık.
Daha öncesinde Cihangir'de bir  Van Kahvaltı faciamiz vardı, haliyle on yargılıydım!
Ama önyargımız daha bizi karşıladıkları anda dağıldı. Güleryüzlü samimi ve cok ilgili çalışanları ile harika bir kahvaltı yaptık.

Ürünleri hepsini Van'dan getirdiklerini dışardan almadıklarını bilmenizde yarar var. Yöresel bir kaç lezzetin fotografını ve ne olduklarını paylasayım sizlere..





Kavut süte bandırılıan buğday, mısır unu ve tereyağı ile yapılıyor. Kahvaltıda üzerine bal dökülerek yeniyor. İlk defa yedim ama beğendiğim söylenemez hiç bir şeye benzemiyor tadı.


Bal kaymak Van Kahvaltı Sofrası'nın kendi üretimi, ben çok tatlı sevmesem de çok lezzetli bulduğumdan yedim çok güzel :) bittiğinde tazeleyerek bizi ayrıca mutlu ettiler.




Murtağa un yumurta ve yağ ile yapılıyor. Un yağda iyice kavruluyor, pembeleştikten sonra çırpılan yumurta üzerine dökülüp kavruluyor.Un ve yumurta ile yapılan tipik doğu yemeklerinden biri, ilk defa murtağa yedim lezzet olarak kavuttan daha iyiydi.



Van Kahvaltı Sofrası'nda örgü peyniri, otlu peyniri, tulum peyniri olarak zengin sayılacak peynir çeşidi vardı. Tüm peynirler lezzetli ama otlu peynir az yağlı olduğundan çok lezzetli değildi.

Güzel ve doyurucu bir kahvaltıydı eğer değişik tatlar arıyorsanız ve merak ediyorsanız mutlaka denemelisiniz.
Herkese afiyet olsun..

Sevgilerimle,




3 yorum:

  1. İltifat ediyorsun Ümit tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  2. Ben seninle bir gün Van'daki bir kahvaltı salonunda
    Ben seninle sadece bilmek zorunda kalanların bildiği
    bir yol üstü lokantasında
    Ben seninle, Ağrı dağına mistik ve demli bir çay kıvamında bakan
    Doğubeyazıt'ın herhangi bir toprak damında
    Ben seninle herhangi bir insan elinin
    terli coğrafyasında olma ihtimalini sevdim

    YanıtlaSil