> dan sonra doldur beni

23 Ağustos 2011 Salı

Kavala Kurabiyesi

Yunanistan'a çok sık giden bir arkadaşım getirdiğinde tanıstım bu lezzetle! Ama tadına bayılıp nereden temin edebilirim diye arayınca leventte bir pastanede buldum. Ama yetinmeyip büyük uğraşlar sonucu en yakın lezzeti kendim tutturdum..



Buyurun tarifine :)

Malzemeler

1 Paket Teremyağ
1.5 Çay Bardağı Pudra Şekeri
1 Çay Bardağı Sıvıyağ
1 Su Bardağı İri Çekilmiş Badem
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
Aldığı kadar un (4.5 Su Bardağı kadar)

Üzerine bolca pudra şekeri.

Yapılışı

Önce teremyağ ile pudra şekerini yoğuruyorsunuz sonra bademleri (tavada 1 tatlı kasığı tereyağ 2-3 kaşık un ile 10 dk kavurun soğuduktan sonra ekleyin)  koyup tekrar karıştırın vanilya, kabartma tozu ile unu ekleyip yoğurun hamur cıvık görülecektir, ve toplanmayacaktır o yüzden 1 çay bardağı sıvı yağı koyup fazla yoğurmadan karıştırın ve hamur toparlanacaktır. Ekmek kesme tahtasının üstüne koyup hafif yayarak şekiller verin. Tercihen ay şeklinde yaparsınız orjinali böyle en azından..
150' 15 dakika üstü pempeleşene kadar pişirelim. Ilıklaştıktan sonra üzerine bolca pudra şekeri dökülür, servise sunulur. 
Nescafe ile servis yaparsanız muhteşem oluyor..

Afiyet olsun :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder